reklama

50 posledných prianí alebo môj Bucket list

Najbrutálnejším duševným cvičením, aké si môžete spraviť, je napísať si vlastný nekrológ. Príhovor, ktorý by odznel na vašom pohrebe, ak by ste pohreb mali práve dnes. Vyskúšajte si to, je to naozaj brutálne poohliadnutie sa po svojich hodnotách, slovách, vzťahoch a činoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (56)

Zrazu pri písaní zistíte, že v hodine smrti a už vôbec nie po nej, nebudete spomínať na pracovné úspechy, nebude pre vás už dôležité koľko víl či áut ste nazhromaždili, o veciach každodenných ani nevravím. Verte mi, počítať sa bude iba láska a milosrdenstvo.
V hodine smrti s vami budú len vaši najdrahší. Váš partner, ak ste boli schopní udržiavať trvalé vzťahy a milovať, vaše deti ak ste ich priviedli na svet a skutočne milovali a potom priatelia, ak ste si vedeli získať ich priateľstvo. Veď tvárou v tvár nedávnej smrti môjho milovaného otca som pochopila, že aj zomierajúci majú svoju vlastnú úlohu. Ukázal mi, odkiaľ ideme a kam smerujeme. V hodine smrti sme si všetci tak neuveriteľne podobní, akoby sme vyšli z jedného diela a smerovali na to isté miesto. Nemusím si napísať nekrológ, aby som vedela či kráčam po tej správnej ceste. Mojou najväčšou hodnotou sa už dávno stala láska. Do nej teda investujem svoju energiu už teraz. Milujem. Je to prosté, ja milujem. Pred akoukoľvek inou činnosťou uprednostním človeka a lásku. Za najväčšiu hodnotu považujem rodinu a deti. Nič nie je také vzrušujúce a ťažké, ako rozhodnutie vydať sa na najväčšie dobrodružstvo života a priviesť na svet dieťa. Nič vám tak jasne neukáže na vaše vnútorné hodnoty a chyby v nich, ako vaše deti. Deti sú ako citlivý ukazovateľ správnosti našich ciest. Veď stačí len sedieť často pri telke a hneď uvidíte, ako rýchlo deti menia správne návyky. Neviem ako vy, ale ja nič krajšie ako dvojicu, ktorá sa miluje, nepoznám. Nič na svete nie je krajšie ako blízkosť dvoch oddaných a milujúcich sa ľudí. Keď prirodzená extáza privoláva šťastie na ich telá tak, akoby to bolo napísané jednou rukou a platilo odjakživa a navždy. Žiaden človek, ktorý si pomýlil sex s láskou, a už zvlášť nie závisláci na prvých hormónoch zaľúbenosti, ktorí vás opustia len čo prestane kolovať v krvi vzrušujúca zmiešanina zaľúbenosti, žiaden z týchto ľudí nespozná, čo je to pravá láska. Taká, pri ktorej sa nebojíte zostarnúť ani ochorieť. Mnohí teda zostanú sami. Sami v rozhodujúcej chvíli smrti, keď sa jedna ruka, držiaca tú vašu, stáva všetkým.  V hodine smrti vás poteší akýkoľvek skutok milosrdenstva. Takže sa snažím ich plným priehrštím rozdávať už teraz. Robím čo môžem, aby učiniť radosť ľuďom okolo seba. Robím to len TAK. Ako krásne to znie, tešiť ľudí okolo seba len tak...Zvlášť ma tešia také skutky, o ktorých nikomu nepoviem. Takže pssst, ani vám nie. Skúste si to. Tieto malé tajomstvá vám budú stále hriať dušu. Len si takých tajných skutkov milosrdenstva nazbierajte čo najviac. Nestratia sa, prejdú len do rúk toho, ktorý ich vie zrátať a oceniť.   A aby ste si dopriali aj nekonečný prúd radosti, že váš nekrológ bol len fiktívny a vy žijete, žijete, chápete to?! Tak to oslávte napísaním svojho zoznamu 50 prianí, ktoré ešte chcete v živote podniknúť. Hádam mi len nechcete povedať, že už po ničom netúžite....    Môj zoznam je tu: 1.Chcem stretnúť muža, ktorého budem milovať až do konca svojich dní a ktorý mi takú lásku vráti, lebo bez teba je každý deň pridlhý. 2.Chcem mať ešte deti, koľko mi príroda dovolí, lebo je to jediná cesta nesmrteľnosti. Pri vlastných deťoch nikdy tak naozaj nezomierate, všetko sa len mení ako v magickom kruhu. A nie je nič lepšie, ako keď stvoríte dokonalú bytosť, ktorá je viac ako akýkoľvek kamarát a ktorá vás miluje láskou, aká sa nedá ničím zmerať a poháda sa s vami tiež najlepšie na svete:) 3.Chcem si adoptovať dieťa aspoň na diaľku, ak mi okolnosti nedovolia adoptovať si deti na stálo. 4.Keď už nebudem pracovať, chcem pomáhať v nejakej neziskovke a starať sa o najúbohejších, lebo každý potrebuje tréning pokory. A najmä ja. 5.-6. Chcem sa naučiť základy rómčiny a stretnúť pána Vlada Szendreia a porozprávať sa o jeho prínose k mojej láske k Rómom. 7. Chcem skočiť z padáka, aspoň v tandeme. 8.-9. Chcem sa naučiť po maďarsky a stretnúť sa s pánom I.Szabó, moderátorom štátnej maďarskej televízie, ktorý tak veľmi chápe nezmyselnosť rozbrojov medzi našimi národmi a ktorý o láske ku Slovensku napísal knihu. Chcem, aby Slováci pochopili, akí sú Maďari skvelí a zaujímaví ľudia. 10. Chcem sa naučiť surfovať, ak nie na morských vlnách, tak aspoň sa naučiť windsurfing na jazere. 11. Chcem najbližšie leto a vôbec čo najviac času stráviť vonku pod širákom s milovaným a milými priateľmi dookola, veď čo je krajšie ako žiara ohňa, ľudia, čo sa majú radi, spev a krása letnej noci. 12.-13. Chcem sa naučiť základy po arabsky a vidieť egyptské pyramídy. Chcem sa viesť po Níle a vnímať beh histórie, v ktorej máme všetci svoju dokonalú úlohu, či chceme, či nie. 14.-15. Chcem sa zdokonaliť v taliančine a bývať aspoň nejaký čas v Taliansku na skale nad morom alebo v nejakej krajine, kde budem cítiť a vidieť more, kedy sa mi zachce.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prekrásne more
Prekrásne more 

16. -17. Chcem sa naučiť po španielsky a s batohom prejsť celú južnú Ameriku. 18.-21. Chcem sa zdokonaliť v japončine a získať základy čínštiny. Chcem vidieť Japonsko a veľký čínsky múr. Zažiť východnú kultúru, aby ma obohatila. 22. - 24. Chcem prejsť Route 66 z východu na západ po starej americkej diaľnici. Chcem sa nikam neponáhľať a vidieť nad hlavou každý deň nebo a pri sebe úsmev milovaného človeka. 25.- 26. Chcem letieť a pilotovať malé lietadlo, lebo len vtedy človek zistí aký je svet nádherný, keď sa naň díva z hora. 27. Chcem vyjsť na vysokú horu a pozerať sa na svet z výšky, chcem na lane zliezť vysokú skalu. 28. Chcem byť v dámskom klube, ako doteraz, kde si ženy vzájomne pomáhajú v ťažkostiach, tešia sa spolu, smejú a pomáhajú si.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Moje milé priateľky
Moje milé priateľky 

29 - 44. Chcem navštíviť všetky krajiny Európy. Už mi chýba iba Írsko, Andorra, Lichtenštajnsko, Holandsko, Island, Nórsko, Fínsko, Litva, Moldavsko, Kosovo, Čierna hora a Albánsko. Goood, nie? http://en.wikipedia.org/wiki/Europe 45. Chcem, aby som každý deň mala aspoň jeden telefonát či mail od priateľov, lebo ľudia sú to najvzácnejšie čo mám a chcem každý deň zavolať alebo napísať niekomu, ako ho mám rada.  

Jarulienka, ďakujem ti za tvoje telefonáty
Jarulienka, ďakujem ti za tvoje telefonáty 

46. Chcem sa naučiť skvele tancovať vzrušujúcu salsu a zatancovať si ju na Kube. 47. Chcem v zime prejsť cez hory a vôbec prekonávať samú seba. 48. Chcem splaviť ešte veľa dravých riek a navštíviť veľa miest, zjesť tam veľa dobrých jedál a vypiť veľa skvelého vína. 49. Chcem dokončiť MBA štúdium. 50. Chcem sa stať spisovateľkou a nájsť vlastnú legendu.....

Adriana Bagova

Adriana Bagova

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  1x

O mne by mal vypovedať text, tak len dúfam, že aj dačo podnetné. Zoznam autorových rubrík:  Čo mi nedá spávaťČo sa deje u nás vonkuĽudia v nás - rozhovoryMôj takmer súkromný životSpomienky na budúcnosť

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu