reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Adriana Bagova

Adriana Bagova

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  1x

O mne by mal vypovedať text, tak len dúfam, že aj dačo podnetné. Zoznam autorových rubrík:  Čo mi nedá spávaťČo sa deje u nás vonkuĽudia v nás - rozhovoryMôj takmer súkromný životSpomienky na budúcnosť

reklama

Čo sa deje u nás vonku

Bizarné zvyky na Slovensku

Adriana Bagova

Bizarné zvyky na Slovensku

Pri výrobe domácich klobás, prispela pravá ruka nášho domáceho klobásmajstra, do vienka slovenských bizarností, teda zvykov prepytujem priam strašidelných, svojou veľmi zaujímavou troškou do mlyna. Veď toť, čítajte.

  • 20. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 376x
  • 8
Na zdarovje druzja!

Adriana Bagova

Na zdarovje druzja!

U nás, v Bratislave, sa mesiac november už tradične viaže s vynikajúcou akciou pre mlsné jazýčky, na ktorú sa tešíme celý rok. S Vianočným bazárom diplomatov. Ten tohtoročný, 20.ročník, sa pre nás a našich priateľov niesol v slovanskom naladení a výstižnom retropozdrave Na zdarovje druzja!

  • 19. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Nič nie je ako bývalo - zmena vo výrobe olivového oleja

Adriana Bagova

Nič nie je ako bývalo - zmena vo výrobe olivového oleja

Ak ste si všimli, tak ako my tohto roku, počas cesty po Chorvátsku, že vynikajúci panenský olivový olej sa aj v tradičnej Dalmácii, od minulého roka, dajako chuťovo i farebne zmenil, nuž vedzte, že to nie je len váš dojem.

  • 24. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 853x
  • 25
Z Východnej dievčatá, čím sa umývate...?

Adriana Bagova

Z Východnej dievčatá, čím sa umývate...?

Tie dievky, ktoré prišli na tohtoročný známy folklórny festival vo Východnej sa neumývali asi ničím. Prepytujem, my sme sa konkrétne umývali v miestnom potoku, inak nebolo kde.

  • 3. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Pondelkové ráno na facky alebo je mi ľúto chlapov

Adriana Bagova

Pondelkové ráno na facky alebo je mi ľúto chlapov

Počúvajte ma, v pondelok som bola predvolaná na jeden nemenovaný úrad, kde som sa mala ísť zodpovedať za hanebný čin kašľania na predpisy. Polomŕtva z víkendovej rozbíjačky na Dunajci, som sa dostavila do okienka C na úrade B k pani A. Pani A ma okamžite arogantným oblúkom vykopla na prvé poschodie k pani kontrolórke zápisničnej. Pani zápisničná, dáma tak po päťdesiatke, ma privítala nesústredená, pondeľňajšia, nachádzajúca sa v horúcej predklimatizovanej ére. Miestnosti, okrem jej pooloodhaleného tela, dominovali otvorené okná, zastreté nechutnými trieskajúcimi modrými žalúziami. Tancujúce žalúzie boli poháňané letnou horúčavou vyspeedovaným ventilátorom k nepravidelným úderom o sklo otvoreného okna, a tie hrali kontru bzučaniu v mojej hlave. Už tento úvod bol dosť zlý.

  • 5. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 55
reklama
Herecká megahviezda Jan Tříska včera večer naživo

Adriana Bagova

Herecká megahviezda Jan Tříska včera večer naživo

Včera som si splnila ďalší z mnohých umeleckých snov. Videla som hrať naživo v divadle RND, českú hereckú megahviezdu Jana Třísku. Vraví sa o ňom, že je to Marlon Brando českého filmu. Myslím, že je Janom Třískom českého herectva, tak je to oveľa presnejšie. Jan Tříska je pre mňa hviezdou aj z iného dôvodu. U nás doma je tento herec - emigrant už desaťročia cteným rebelom a jeho meno sa vyslovovalo, ešte za komunizmu, s úctou. V roku 1968 podpísal totiž protestných 2000 slov a po zatknutí jeho priateľa Václava Havla, v roku 1977 emigroval do Ameriky, kde sa opäť stal známym hercom, čo v angličtine nie je práve jednoduché. No a včera večer som mala to šťastie vidieť ho hrať naživo priamo v Bratislave, v predstavení Kumšt, spolu s Janom Kačerom, Janom Hrušínským, v predstavení Hrušínského Divadla na Jezerce v réžii Jana Hřebejka. Predstavenie bolo teda v znamení štyroch Jánov a stálo naozaj zato.

  • 2. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 55
Vášnivé argentínske tango, čierny muž a tri krásne ženy

Adriana Bagova

Vášnivé argentínske tango, čierny muž a tri krásne ženy

Dnes ma očarila hudba a nálada sobotňajšej argentínskej noci dokonale. Ešte teraz počujem úžasnú pieseň Por una cabeza a vidím obrazy ako vystrihnuté z môjho obľúbeného filmu Vôňa ženy s Al Pacinom. Ešte stále mi znie v ušiach vášnivé argentínske tango, hudba tak horúca, že aj sneh za dve hodiny zmizol zo Zochovej ulice, naozaj:) Ešte stále vidím žiarivý úsmev vynikajúceho čokoládového speváka a vnímam čisté opojenie životom, aké som dnes autenticky prežila. Život je krásny v kruhu srdečných priateľov, očarujúci v spoločnosti príjemného muža a v rytme tanga je spaľujúci ako žiara tejto noci.

  • 28. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 22
Na popolcovú stredu býva u nás veselo

Adriana Bagova

Na popolcovú stredu býva u nás veselo

Popolcová streda prešla rýchlo ale jedna príhoda pred dvoma rokmi, ju v našej rodine, zmenila na dosť úsmevný deň, hoci začína pôst. Práve sme kráčali z chrámu, toť za humnami, a ako sme tak vošli do domu, oproti nám nejaký muž, žena a dieťa vnášali krabice do domu. Nuž spočítala som si 2 a 3 a pochopila som, že sú to asi naši noví susedia, ktorí sa práve prisťahovali na najvyššie poschodie...

  • 27. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 38
O ľuďoch, čo majú gule

Adriana Bagova

O ľuďoch, čo majú gule

Minule som pozerala televízny program o vedcovi, čo sa pred kamerami pokúsil vedeckým meraním dokázať hypotézu, že dlhší prstenník ako ukazovák vyplýva z vyššej dávky  testosterónu pri vývoji už v bruchu matky, v kombinácii s genetickou danosťou.  To predurčuje týchto jedincov s dlhšími prstenníkmi, a to aj ženy aj mužov, aby viac súťažili, častejšie vyhrávali, mali zmysel pre technické povolania a technickú zručnosť. Takíto ľudia sa vraj viac podobajú na takzvané silnejšie pohlavie. Možno práve to rozhoduje o tom, kto má potom tie povestné gule:)

  • 11. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 126
Ako ma neočakávane očarili ženy

Adriana Bagova

Ako ma neočakávane očarili ženy

Ženy ako súčasť môjho vlastného pohlavia mám okolo seba stále a priznám sa, že doteraz to nebolo pre mňa nič výnimočné. Vo štvrtok ma však celkom neočakávane očarili ženy a to priamo nahé a krásne ženy. Dokonca som sa na ne zadívala s úľubou. Predstavila som si nádherné imaginácie nahých a očarujúcich žien v očiach mužov a potvrdila si, aké skvelé je byť ženou.

  • 7. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 82
reklama
3.január na Königswarte a východ slnka nad Bratislavou

Adriana Bagova

3.január na Königswarte a východ slnka nad Bratislavou

Dnes ráno sme sa vďaka dobrému nápadu, outdoorového výmyselníka Jaira, vybrali s partiou kamarátov na rakúsky kopec Königswarte, na ktorý som sa roky pozerala z Bratislavy a snívala, že raz by som sa tam chcela pozrieť. Náš cieľ bol východ slnka nad Bratislavou a malá posviatočná zimná turistika. Zamrznuté januárové ráno (cca -5 až -7 C) a výstup za tmy bol skvelý. Potešili sa nielen moje oči, moja duša ale aj sviatočné, dobre živené šunky, ktoré som musela rozhýbať.

  • 3. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 26
Na Slovensku po slovensky alebo welcome to Europe 2009

Adriana Bagova

Na Slovensku po slovensky alebo welcome to Europe 2009

Včera som bola v úžasnom medzinárodnom virvare silvestrovskej Bratislavy a bolo to skvelé, dokonca nad moje očakávania. Oslávila som príchod nového roku vo fascinujúcej zmesi národností, ako vystrihnutej z mojich multikultúrnych snov. Silvester 2008 v Bratislave sa skutočne vydaril, až na jednu dosť podstatnú vec. Moderátor na Hviezdoslavovom námestí nepovedal ani jednu informáciu inak ako po slovensky.

  • 1. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 130
Dnes mám rande so svojím mestom

Adriana Bagova

Dnes mám rande so svojím mestom

Jeden večer do roka som na svoje rodné mesto Bratislavu hrdá. Na silvestra. Už sa neviem dočkať dnešného večera a môjho ôsmeho silvestra v uliciach môjho mesta. Vtedy mi Bratislava pripomína svetové metropoly, kde multikultúrna komunita bláznivo oslavuje príchod nového roka a kde majú ľudia všetkých farieb pletí, národností a veku či pohlavia právo byť blázniví a veselí ako nikdy počas ostatných 364 dní.

  • 31. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 417x
  • 16
Prelomová správa o zachovaní druhu - bol nájdený posledný exemplár

Adriana Bagova

Prelomová správa o zachovaní druhu - bol nájdený posledný exemplár

Musím vám rýchlo priniesť túto zaujímavú novinku. Dnes som objavila možno posledného muža z vymierajúceho druhu pravých, citlivých a morálne zásadových mužov.

  • 11. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 892x
  • 8
Ani vás už nebavia spoločenské hry nadsamcov?

Adriana Bagova

Ani vás už nebavia spoločenské hry nadsamcov?

Včera večer mi to docvaklo, že ma už nebaví sedieť v spoločnosti mužov, ktorí sú z dajakého dôvodu veľmi kruto obdarovaní charizmou či prudkým sexappealom a túto prednosť využívajú na nadsamexibicionizmus, teda na exibicionistické tančeky s prvoplánovým krátkodobým balením každej baby v okolí, pekne za radom.

  • 3. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
reklama
SkryťZatvoriť reklamu